Ultraviolet Group, het moederbedrijf van lingeriemerk Sapph, wil het aantal brandstores de komende jaren opschalen van twee tot tien locaties. Dat vertelt eigenaar Annique van der Zande aan RetailTrends.
In Nederland staat opschalen van het aantal lingeriewinkels hoog op de planning van Ultraviolet Group. In deze brandstores worden zowel producten van Sapph als van het kleinere zustermerk Ultraviolet verkocht. Op dit moment kent ons land twee van zulke winkels: dit moeten er binnen enkele jaren tien worden.
Direct nadat Van der Zande Sapph in 2020 overnam, sloot ze de outletwinkels om het merk opnieuw op te bouwen. Toch bleef volgens de Ultraviolet-oprichter verspreid over Nederland vraag naar verkooplocaties van Sapph. “We zagen dat mensen twee uur reisden naar de outletstore in Rotterdam.” Klanten kenden het merk nog uit ‘het V&D-tijdperk’. “Kijk, ik hoef geen 63 vestigingen, maar dat wil je ook niet hebben.”
Met tien brandstores is er voldoende spreiding over het land, verwacht zij. “Dan heb je een aardige coverage in Nederland. Het is belangrijk om niet in elke stad op de hoek van de straat te zitten, maar je wilt ook goede spreiding.”
Annique van der Zande kocht Sapph middenin coronatijd van Roland Kahn, die destijds zei er nooit geld mee te hebben verdiend. “Een slechter moment was er niet”, vertelt ze in dit interview aan RetailTrends.
Reacties 0