Luxehorlogemerk Breitling breidt de komende twaalf tot achttien maanden fysiek uit in Nederland met zes nieuwe brandstores. Volgende maand gaan de deuren open van de nieuwe boetiek in Nijmegen, geeft algemeen directeur Nederland Jan-Paul ten Hoopen prijs.
In het centrum van de Gelderse stad komt eind mei een Breitling-boetiek volgens het nieuwe winkelconcept, waarin merkkleuren geel en ‘navy’-blauw centraal staan. Binnen anderhalf jaar komen hier nog vijf Nederlandse steden bij: Den Haag, Tilburg, Apeldoorn, Utrecht en Maastricht.
Tijdens Fans Love Brands vertelt Ten Hoopen dat hoewel Breitling in een rap tempo het aantal boetieks wil opschalen, er goed wordt gekeken naar voldoende spreiding. “Je moet niet te dicht op elkaar zitten, anders ben je je exclusiviteit kwijt.”
Binnen vijf jaar heeft het luxehorlogemerk wereldwijd 250 winkels geopend: 50 tot 60 boetieks per jaar. Zowel in het buitenland als in Nederland doet Breitling dit op eigen wijze. “We wandelen niet het begane pad. Onze eerste Nederlandse winkel openden we in de P.C. Hooftstraat omdat de Zwitsers dat wilden. Maar daarna zijn we onze winkelstrategie anders gaan vormgeven.”
Didier Wouters 24 apr, 12:31
Huub Tempelaars 21 apr, 00:01