Chinese fastfashiongigant Shein gaat gebruikmaken van duurzamere kledingmaterialen en wil c2c-verkoop van items verder pushen. In de ‘volgende groeifase’ wordt gefocust op MVO-doelen, meldt persbureau Reuters.
"Consumenten kijken tegenwoordig niet meer alleen naar de prijs”, zegt executive vice chairman Donald Tang tijdens het World Retail Congress in Barcelona. Zo zegt de Chinese e-commercegigant klanten vaker de mogelijkheid te bieden om duurzamere materialen te gebruiken voor kledingstukken, hetzij tegen een hogere kostprijs. Daaronder valt bijvoorbeeld gerecyclede polyester.
Ook haalt de ceo het c2c-platform 'Shein Exchange' aan, waar klanten tweedehands items kunnen doorverkopen. De Chinese e-commercereus wil het platform in de loop van het jaar uitrollen buiten de VS.
Eind vorig jaar kwam de fastfashionreus nog in opspraak door misstanden in fabrieken, waar minimaal vijfhonderd kledingstukken per dag worden geproduceerd. Arbeiders zouden werkdagen draaien van achttien uur, zonder weekend. Bij een fout zou hun salaris per direct worden gekort. Shein beloofde beterschap in de vorm van een investering van 14 miljoen euro.
Reacties 0