HelloFresh ziet aantal actieve klanten verder dalen

HelloFresh ziet aantal actieve klanten verder dalen

HelloFresh boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een recordomzet van 2 miljard euro. Daarentegen zette de daling van het aantal actieve klanten door, met bijna 5 procent ten opzichte van vorig jaar.

De maaltijdboxaanbieder heeft in de afgelopen drie maanden de omzet zien stijgen met 5,3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Een recordomzet, meldt het bedrijf. Het gemiddelde bestelbedrag van klanten steeg ook, tot 61 euro gemiddeld. Een stijging van zo'n 9 procent ten opzichte van 2022. 

Daarentegen daalde de winst van HelloFresh met 33 procent, van 99,3 miljoen euro naar 66,1 miljoen euro. Dit is voornamelijk toe te schrijven van het verdere dalen van het aantal actieve klanten: een tendens die ook al zichtbaar was in 2022

Volgens medeoprichter en ceo Dominik Richter ligt de focus voor de rest van het jaar op het aantrekken van meerdere klanten, “en het bieden van een betere ervaring en meer maaltijdoplossingen om uit te kiezen”.

Reacties 2


Bert Gosenshuis 1 mei, 11:08

Het is knap van HF met een omzet van 2 miljoen een winst te behalen van 66,1 miljoen!!!!


Nina van Klaveren 1 mei, 11:11

Dank voor je scherpheid Bert, het had inderdaad 2 miljard euro omzet moeten zijn. Het is aangepast in het bericht.
Groet, Nina van Klaveren (redacteur RetailTrends)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!