HelloFresh boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een recordomzet van 2 miljard euro. Daarentegen zette de daling van het aantal actieve klanten door, met bijna 5 procent ten opzichte van vorig jaar.
De maaltijdboxaanbieder heeft in de afgelopen drie maanden de omzet zien stijgen met 5,3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Een recordomzet, meldt het bedrijf. Het gemiddelde bestelbedrag van klanten steeg ook, tot 61 euro gemiddeld. Een stijging van zo'n 9 procent ten opzichte van 2022.
Daarentegen daalde de winst van HelloFresh met 33 procent, van 99,3 miljoen euro naar 66,1 miljoen euro. Dit is voornamelijk toe te schrijven van het verdere dalen van het aantal actieve klanten: een tendens die ook al zichtbaar was in 2022.
Volgens medeoprichter en ceo Dominik Richter ligt de focus voor de rest van het jaar op het aantrekken van meerdere klanten, “en het bieden van een betere ervaring en meer maaltijdoplossingen om uit te kiezen”.
Nina van Klaveren 1 mei, 13:11
Bert Gosenshuis 1 mei, 13:08