Zalando heeft in het eerste kwartaal het verlies weten terug te dringen. Het Duitse modeplatform eindigde 38,5 miljoen euro in het rood, tegen ruim 61 miljoen een jaar eerder.
Dat was mede te danken aan besparingen op marketing en efficiëntere logistiek. Zalando profiteerde van hogere uitgaven per bestelling, terwijl het aantal bestellingen licht terugliep.
Zalando zag een voorzichtige omzetstijging van 2,3 procent ten opzichte van een jaar geleden. Het afgelopen kwartaal werd 2,3 miljard euro omgezet. Het brutohandelsvolume, waarin ook de omzet van externe verkooppartners is verwerkt, nam met 2,8 procent toe tot ruim 3,3 miljard euro. Op ebit-niveau draaide Zalando break-even, waar het vorig jaar nog 52 miljoen in de min belandde.
Vooral winkelclub Lounge by Zalando steeg in populariteit: de omzet van de outlettak steeg met 33 procent. In totaal kreeg Zalando er 2,4 miljoen actieve klanten bij. Het platform heeft er 51,2 miljoen.
In heel 2022 viel de groei stil en liep de winst flink terug. Voor dit jaar verwacht Zalando een voorzichtige omzetgroei, tussen de -1 en 4 procent.
Reacties 0