Jack Wolfskin breidt uit naar Zuid-Europa

Jack Wolfskin breidt uit naar Zuid-Europa

Jack Wolfskin gaat de Zuid-Europese markt betreden. Het Duitse outdoormerk wil winkels openen in onder meer Spanje, Portugal en Andorra. Dat meldt Fashion Network.

Om de markt te betreden heeft Jack Wolfskin een distributieovereenkomst gesloten met The Brand Lab in Barcelona. Vier agenten en een country manager gaan de groothandels- en digitale distributieactiviteiten voor het merk opzetten.

Het merk rolt als eerste uit in Catalonië, het Baskenland, Madrid en Andorra. Momenteel zoekt Jack Wolfskin naar locaties voor de opening van de eerste winkels. Volgens het merk vertegenwoordigt de Zuid-Europese markt voor sportartikelen momenteel meer dan 3 miljard euro, terwijl de outdoor-industrie stabiel blijft op 313 miljoen euro.

Het in 1981 opgerichte Jack Wolfskin heeft 490 winkels in Europa en Azië. Het merk heeft zo’n 4.000 verkooppunten. In Nederland worden kleding, schoenen, rugzakken en ook tenten van Jack Wolfskin onder meer verkocht bij multibrandketen Bever en diverse webshops. Het merk heeft zelf ook een webshop en sinds vorig jaar een winkel in Utrecht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!