Rituals opnieuw 'klantvriendelijkste retailer' van Nederland

Rituals opnieuw 'klantvriendelijkste retailer' van Nederland

Rituals is voor het derde jaar op rij de klantvriendelijkste retailer van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse, dat sinds 2007 online de klanttevredenheid meet. 

Uit het onderzoek komt de Efteling uit de bus als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Branchebreed sluit Rituals de top-3: zorgverzekeraar DSW werd beoordeeld als klantvriendelijker. 

Na Rituals volgt Picnic op nummer vier (met een 8,19 als rapportcijfer) als klantvriendelijkste supermarkt. Ook Zooplus (8,11) is opnieuw in de top-10 te vinden, net als Holland & Barrett (8,09). Welkoop (8,04) staat er voor het eerst in. 

Coolblue, tot een paar jaar geleden diverse keren de klantvriendelijkste, valt verder terug. De elektronica-aanbieder staat op de 31ste plek (7,87).
 

Top-10 klantvriendelijkste retailbedrijven

10. Kaartje2go (7,97)
  9. Clarks (7,99)
  8. Pearle (8,02)
  7. Specsavers (8,03)
  6. Welkoop (8,04)
  5. Holland & Barrett (8,09)
  4. Bol.com (8,10)
  3. Zooplus (8,11)
  2. Picnic (8,19)
  1. Rituals (8,20)

Volgens het onderzoeksbureau is medewerkerstevredenheid essentieel. “Kundige, enthousiaste en betrokken medewerkers zijn een voorwaarde voor het succes van elke organisatie. Er loopt een directe lijn van medewerkerstevredenheid en -beleving naar klantvriendelijkheid en klanttevredenheid. Wie klanten wil boeien en binden, zet medewerkers op één.” 
 

Hoe wist Rituals Coolblue van de troon te stoten? “Van een vijfsterrenrestaurant verwacht je iets anders dan van McDonald’s. Dat was Coolblue’s probleem." Hier vertelt onderzoeker Gerrit Piksen over wat je van de wereldklasse van Rituals kunt leren. Geen member? Kijk hier voor de opties.

Reacties 1


Leonard Van Liere 16 mei, 17:03

Grappig, zelf vind ik Rituals een prachtig concept maar juist de overduidelijke aanwezigheid van het personeel wat over the top. De vrij kleine winkels zorgen ervoor dat je niet om het personeel heen kunt ( letterlijk en figuurlijk) en de aandacht wat erg close. Misschien het euvel van de man

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!