Moederbedrijf MediaMarkt maakt minder verlies

Moederbedrijf MediaMarkt maakt minder verlies

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, stond ook het afgelopen halfjaar in het rood: het verlies voor belasting en rente (ebit) komt uit op 23 miljoen euro. Dat is wel een verbetering van ruim 60 procent ten opzichte van een jaar eerder. 

Het elektronicaconcern boekte in het eerste halfjaar van zijn gebroken boekjaar een omzet van 12,4 miljard euro, een groei van 5,5 procent. Ceconomy wist met name te groeien in de DACH-regio (waar thuisland Duitsland onder valt) en in Turkije. De fysieke verkoop, nog steeds het belangrijkste verkoopkanaal voor de MediaMarkt-moeder, trok in alle markten aan. Online is inmiddels goed voor 22 procent van de omzet. 

Het concern hoopt zijn winstgevendheid het komende halfjaar te verbeteren door het voorraadbeheer en -omzet te bevorderen. “We willen sneller, efficiënter, en krachtiger, en zo onze winstgevendheid op een duurzame manier verhogen”, aldus cfo Kai-Ulrich Deissner.

Voor de rest van het jaar houdt Ceconomy rekening met twee scenario's: een positiever beeld waarin de omzet stijgt, en een scenario waarin de vraag naar consumentenelektronica (en daarmee de omzet) sterk afneemt. Het bedrijf zegt gezien de omzetgroei van de afgelopen periode vertrouwen te hebben in het eerste scenario. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!