Lidl legt vleesvervangers pal naast het vlees

Lidl legt vleesvervangers pal naast het vlees

Lidl legt vanaf deze week bij wijze van proef populaire vleesvervangers in de koeling pal naast de vleesproducten. De supermarktketen hoopt dat klanten zo vaker voor plantaardig kiezen.

Het gaat in eerste instantie om de vier bestverkochte vleesvervangers: vegan rulgehakt, vegetarische kipstukjes, de vegan shoarmaschnitzel en de vegaburger. Ze zijn volgens Lidl goedkoper dan vleesproducten.

"Ons doel is dat onze klanten zien hoe makkelijk en lekker het is om af en toe een dagje geen vlees te eten en zo onze impact op het klimaat te verkleinen", zegt Chantal Goenee, bij Lidl verantwoordelijk voor duurzaamheid en gezondheid.

De proef duurt drie maanden en 70 van de 440 winkels doen eraan mee. Lidl werkt samen met de Wageningen Universiteit en het World Resources Institute. De supermarktketen wil dat in 2030 minstens 50 procent van de verkochte eiwitten van plantaardige afkomst is. Op dit moment is 38 procent plantaardig en 62 procent dierlijk.

Reacties 2


Arie Feenstra 9 jun, 12:17

Wat een absurde gedachtegang, namaak troep zo dicht mogelijk naast echt vlees, en dan ook nog de zelfde naam als echte vleesproducten, met afbeeldingen als of het vergelijkbaar is.
Hoezo we willen de klant het zo moeilijk mogelijk maken om echt van nep te onderscheiden.

Natuurlijk moet iedereen het zelf weten wat je in je mond stopt. Maar hebben we nog niet genoeg geleerd?
We zijn bezig ons zelf te vergiftigen met allerhande vul-, smaak-, en kleurstoffen.
De industrie pleurt allerhande nepzooi in hun product waar je geen enkel zicht op hebt, en laten we eerlijk zijn, we vergeten totaal wat de echte smaak van eerlijke producten is.
Steeds meer mensen krijgen allerhande aandoeningen van deze nepstoffen, en o ja, ze zijn goedgekeurd met E-nummers. Tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat de combinatie van meerdere stoffen met E-nummers gezond is, sterker nog, combinatie van deze stoffen maakt ze juist giftige dan ooit.


Henk Jansen 10 jun, 03:43

Hoezo hoopt de Lidl dat? Zit er meer marge op dan op vlees? Zonet: waar bemoeien ze zich mee?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!