Na een bezoek aan de flagshipstore van Louis Vuitton in Seoul kan de luxeconsument direct aanschuiven voor het eten. Het Franse modehuis heeft voor zijn derde pop-uprestaurant de handen ineengeslagen met Ikoyi, een Koreaans sterrenrestaurant uit Londen.
Tekst loopt door na de afbeelding
In de horecalocatie komen twee werelden samen: de luxueuze uitstraling van Louis Vuitton en de moderne esthetiek van Ikoyi. Gebogen houten panelen omhullen de marmeren tafels en oranje stoelen van muur tot plafond. In het restaurant staan enkele items uit Objets Nomades, de meubelcollectie waarvoor Louis Vuitton samenwerkt met gerenommeerde designers. Zo hangt aan het plafond de Quetzal, een decoratieve mobiel die verwijst naar de gelijknamige iconische vogel uit Zuid-Amerika. Louis Vuitton verkoopt dit item uit voor 11.800 dollar (10.800 euro), per vogel.
Tekst loopt door onder de afbeelding
...
Na een bezoek aan de flagshipstore van Louis Vuitton in Seoul kan de luxeconsument direct aanschuiven voor het eten. Het Franse modehuis heeft voor zijn derde pop-uprestaurant de handen ineengeslagen met Ikoyi, een Koreaans sterrenrestaurant uit Londen.
Tekst loopt door na de afbeelding
In de horecalocatie komen twee werelden samen: de luxueuze uitstraling van Louis Vuitton en de moderne esthetiek van Ikoyi. Gebogen houten panelen omhullen de marmeren tafels en oranje stoelen van muur tot plafond. In het restaurant staan enkele items uit Objets Nomades, de meubelcollectie waarvoor Louis Vuitton samenwerkt met gerenommeerde designers. Zo hangt aan het plafond de Quetzal, een decoratieve mobiel die verwijst naar de gelijknamige iconische vogel uit Zuid-Amerika. Louis Vuitton verkoopt dit item uit voor 11.800 dollar (10.800 euro), per vogel.
Tekst loopt door onder de afbeelding
De locatie in Seoul is alweer de derde culinaire pop-up van Louis Vuitton. De uitbreiding naar horeca sluit aan bij de strategie van moederconcern LVMH: het domineren van de luxemarkt. Dat doet het door de welgestelde consument in uiteenlopende categorieën te bedienen, in kleding en sieraden, maar ook in motorjachten en hotels. Pop-uplocaties bieden Louis Vuitton de mogelijkheid te testen wat aanslaat. Die bevindingen zijn mogelijk extra waardevol nu het luxemerk naar verluidt toewerkt naar de opening van een hotel aan de Champs Elysées in Parijs.