Mango ziet omzet stijgen tot boven pre-coronaniveau

Mango ziet omzet stijgen tot boven pre-coronaniveau

In totaal zette de Spaanse kledingketen 1,45 miljard euro om. 

De Spaanse kledingketen Mango heeft zijn omzet het afgelopen halfjaar met 30 procent zien stijgen ten opzichte van het eerste halfjaar van 2019, waarmee het omzetniveau van vóór corona werd overtroffen. In totaal zette het bedrijf 1,45 miljard euro om. 

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar steeg Mango's omzet iets minder hard, met 20 procent. Cijfers over de winstgevendheid deelt het modebedrijf niet.

Vooral in Spanje, de VS, Turkije en Italië zette het modebedrijf sterke resultaten neer. Die landen beschouwt Mango ook als grootste groeimarkten. Zo moeten er zowel in Italië als in de Verenigde Staten nog 15 winkels bij komen. Wereldwijd is het merk actief in 115 landen. 

Sinds december vorig jaar opende Mango wereldwijd zo'n veertig winkels, waarmee het totale aantal locaties op 2615 uitkomt. Ook online groeide het modemerk met zo'n 10 procent ten opzichte van vorig jaar. Het bedrijf telt circa 150 miljoen actieve online klanten. 

Om de groei te blijven bijbenen, trekt het Spaanse modebedrijf 200 miljoen euro uit. Dat wordt gestoken in nieuwe technologie, logistiek, nieuwe winkels en het opleiden van nieuw personeel.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!