'Boodschappenprijzen blijven stabiel hoog'

'Boodschappenprijzen blijven stabiel hoog'

Een eerder verwachte daling van de prijzen in de supermarkten blijft vooralsnog uit, blijkt uit GfK-cijfers.

Een eerder verwachte daling van de prijzen in de supermarkten blijft vooralsnog uit. Dat meldt het AD op basis van cijfers van marktonderzoeker GfK.

GfK checkt voor de metingen periodiek bij verschillende supermarkten de prijzen van een mandje met dezelfde 55 basisproducten. Daaruit blijkt dat de prijzen van boodschappen sinds halverwege vorig jaar met 12 procent zijn gestegen. Een eerder voorspelde kentering blijft uit: de prijs van het boodschappenmandje ligt al enkele maanden stabiel op 133 euro.

De hogere boodschappenprijzen komen voort uit gestegen kosten voor onder meer grondstoffen, energie en logistiek. Verschillende supermarktketens kondigden de afgelopen maanden prijsverlagingen aan voor delen van het assortiment, maar dat is nog niet terug te zien in een daling van de gemiddelde supermarktprijs. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!