Situatie Hallhuber steeds nijpender

Situatie Hallhuber steeds nijpender

Het failliete modemerk, oud-dochterbedrijf van Gerry Weber, heeft nog altijd geen investeerder gevonden.

Het failliete modemerk Hallhuber, oud-dochterbedrijf van Gerry Weber, heeft nog altijd geen investeerder gevonden. Het bedrijf neemt alvast voorzorgsmaatregelen ter voorbereiding op het eventueel stopzetten van de activiteiten.

Hallhuber ging eind mei voor de tweede keer failliet en vroeg een zogenoemde insolventieprocedure onder zelfbestuur aan. De rechtbank in München heeft die procedure nu geopend. Dat betekent dat Hallhuber zelf, zonder dat er een curator aan te pas komt, probeert een oplossing te vinden om het bedrijf te redden. Dat is vooralsnog dus niet gelukt.

 “Het management doet er nog steeds alles aan om in onderhandelingen met verschillende geïnteresseerde partijen een oplossing te vinden om het voortbestaan van Hallhuber veilig te stellen”, klinkt het in een verklaring. Toch werkt het management ook al aan een scenario waarbij dat niet lukt. Zo worden voorbereidingen getroffen voor het verkopen van filialen en het beëindigen van huurcontracten.

Hallhuber heeft zo’n 200 winkels in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De webshop ging direct na het faillissement al op slot. Gerry Weber deed het merk in 2019 van de hand. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!