Het nieuwe jasje van Tiffany in Tokio

Het nieuwe jasje van Tiffany in Tokio

In Tokio heeft sieradenmerk Tiffany zijn flagshipstore in winkelwalhalla Ginza een nieuw jasje gestoken: alles is ontworpen volgens het 'The Landmark'-concept. De opening staat gepland in september, maar moederbedrijf LVMH licht alvast een tipje van de sluier op.   
 

Tekst loopt door onder de foto

In het jaar 1972 werd de winkel in het shopppinggebied Ginza geopend in de Japanse hoofdstad. Daarmee was het de derde flagshipstore van het sieradenmerk Tiffany buiten de Verenigde Staten. De winkel verhuisde in 1996 en werd in 2008 gerenoveerd. Nu, 15 jaar later, is het pand gestript en compleet in het nieuw gestoken. 

Tekst loopt door onder de foto



Zo heeft het een opvallende, nieuwe gevel gekregen. Daarvoor mocht de Japanse...

In Tokio heeft sieradenmerk Tiffany zijn flagshipstore in winkelwalhalla Ginza een nieuw jasje gestoken: alles is ontworpen volgens het 'The Landmark'-concept. De opening staat gepland in september, maar moederbedrijf LVMH licht alvast een tipje van de sluier op.   
 

Tekst loopt door onder de foto

In het jaar 1972 werd de winkel in het shopppinggebied Ginza geopend in de Japanse hoofdstad. Daarmee was het de derde flagshipstore van het sieradenmerk Tiffany buiten de Verenigde Staten. De winkel verhuisde in 1996 en werd in 2008 gerenoveerd. Nu, 15 jaar later, is het pand gestript en compleet in het nieuw gestoken. 

Tekst loopt door onder de foto



Zo heeft het een opvallende, nieuwe gevel gekregen. Daarvoor mocht de Japanse architect Kengo Kuma zijn creativiteit laten gaan. Ook nieuw zijn de kunstwerken die door de hele winkel te zien zijn.

Tekst loopt door onder de foto



De flagshipstore is 890 vierkante meter groot. Op de eerste verdieping zijn de bekende sieradencollecties te zien. De sieraden liggen tentoongesteld in nieuwe, gebogen vitrines. 
Op de tweede verdieping is volgens het merk onder meer een collectie met moderne verlovingsringen te ontdekken. 



Niet alleen de ronde vormen, maar ook het zachte kleurgebruik in het winkelinterieur zorgt voor een kalme en ongedwongen sfeer. Terugkerend zijn zandkleuren, wit en zachtroze tinten met gouden details. 

Tekst loopt door onder de foto

Niet alleen de Tiffany-store in Tokio is onder handen genomen, ook de winkel aan 5th Avenue en 57th Street in New York onderging laatst een grondige renovatie. De verbouwing duurde in totaal vier jaar en kostte flink wat vermogen. LVMH noemde het ‘veruit de grootste retailinvestering van de groep tot nu toe’. Ook benieuwd hoe die eruit ziet? Bekijk hier de video.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!