HelloFresh ziet orders en omzet dalen
Gepubliceerd op 10 augustus 2023 om 08:50
Maaltijdboxbedrijf HelloFresh heeft in het tweede kwartaal twee procent minder omzet geboekt dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (aebitda) groeide wel tot het hoogste niveau ooit.
HelloFresh zette in het tweede kwartaal ruim 1,9 miljard euro om. Tegen constante wisselkoersen was wel een kleine omzetgroei van 0,8 procent te zien. Het aantal actieve klanten daalde met 8,7 procent van 8 miljoen naar 7,3 miljoen. Zij plaatsen samen 30 miljoen bestellingen, een daling van 7 procent.
Qua resultaat zien de cijfers er beter uit. De aangepaste ebitda steeg met 31,5 procent naar 191,9 miljoen euro, een record. Het bedrijfsresultaat bedroeg daarmee in het tweede kwartaal 10 procent van de omzet, een jaar eerder was dat nog 7,5 procent. De toename van het resultaat komt vooral doordat HelloFresh zijn contributiemarge heeft kunnen verhogen van 25,6 naar 28,4 procent, als gevolg van operationele verbeteringen in de inkoop en distributie. Een nettoresultaat meldt HelloFresh niet.