HelloFresh ziet orders en omzet dalen

HelloFresh ziet orders en omzet dalen

Het bedrijfsresultaat (aebitda) groeide wel tot het hoogste niveau ooit.

Maaltijdboxbedrijf HelloFresh heeft in het tweede kwartaal twee procent minder omzet geboekt dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (aebitda) groeide wel tot het hoogste niveau ooit.

HelloFresh zette in het tweede kwartaal ruim 1,9 miljard euro om. Tegen constante wisselkoersen was wel een kleine omzetgroei van 0,8 procent te zien. Het aantal actieve klanten daalde met 8,7 procent van 8 miljoen naar 7,3 miljoen. Zij plaatsen samen 30 miljoen bestellingen, een daling van 7 procent.

Qua resultaat zien de cijfers er beter uit. De aangepaste ebitda steeg met 31,5 procent naar 191,9 miljoen euro, een record. Het bedrijfsresultaat bedroeg daarmee in het tweede kwartaal 10 procent van de omzet, een jaar eerder was dat nog 7,5 procent. De toename van het resultaat komt vooral doordat HelloFresh zijn contributiemarge heeft kunnen verhogen van 25,6 naar 28,4 procent, als gevolg van operationele verbeteringen in de inkoop en distributie. Een nettoresultaat meldt HelloFresh niet.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!