Ceconomy heeft in het derde kwartaal 4,5 miljard euro omgezet: 7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Hoewel de omzet daalde in West-Europa, waren de resultaten in Nederland positief.
Het moederbedrijf van MediaMarkt zag zijn omzet in het lopende gebroken boekjaar (dat loopt tot oktober) stijgen met 6 procent, tot zo'n 16,9 miljard euro. De winst voor belasting en rente (ebit) kwam op 43 miljoen euro uit. Dat bedrag is ongeveer gelijk gebleven met dezelfde periode in 2022.
Het bedrijf zegt ervan te profiteren dat er in Duitsland en Italië nieuwe winkelformules zijn uitgerold. Ook meldt ceo Karsten Wildberger een flinke stijging in de marktplaatsverkopen. Inmiddels is het aanbod op het platform uitgebreid tot 1,2 miljoen producten.
Vooral in de DACH-regio groeide de vraag naar elektronicaproducten, met name in thuisland Duitsland en in Oostenrijk. In West- en Zuid-Europa daalde de omzet met 1,4 procent vergeleken met vorig jaar. Nederland is daar een uitzondering op: hier stegen vooral de onlineverkopen flink.
Reacties 0