Crisp heeft in zijn eerste jaar in België verlies geleden. De Nederlandse onlinesupermarkt kwam in 2022 ruim 188 duizend euro in het rood, meldt De Tijd.
Crisp is sinds vorig jaar actief in België. In dat eerste jaar draaide het een omzet van 3,7 miljoen euro. Die omzet was grotendeels te danken aan de laatste drie maanden van dat jaar, zegt countrymanager Charlotte Van Loock tegen de krant.
In Nederland is de oud-RetailRookie verlieslatend; in België dat niet anders. Het bedrijf leed in 2022 een nettoverlies van ruim 188.500 euro door verschillende investeringen en opstartkosten, onder meer voor een nieuw distributiecentrum.
Crisp heeft momenteel 150.000 klanten in België, tegen 2026 moeten dat er 750.000 zijn. Om dat doel te halen voegt het onder andere meer lokale producten toe aan het assortiment en zet het een grootschalige televisiecampagne op.
In Nederland is de websuper ook verlieslatend. In 2021 zag het zijn verlies bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro; cijfers over 2022 zijn nog niet bekend. In 2022 haalde het 75 miljoen euro aan groeigeld op. Daarvan was 39 miljoen afkomstig van bestaande investeerders. De rest kwam van nieuwe geldschieters als Adriaan Mol (oprichter Mollie), Sander van der Laan (ex-Action, nu Douglas) en Joes Daemen (Somerset Capital Partners).
Reacties 0