Dirk voorziet groente en fruit van duurzaam keurmerk

Dirk voorziet groente en fruit van duurzaam keurmerk

Supermarktketen Dirk gaat een deel van de onverpakte groente en fruit voorzien van een sticker met een keurmerk. Klanten kunnen daardoor zien welke producten duurzamer geproduceerd zijn.
 
Dirk zegt ‘kritisch te kijken naar de milieu-impact’ van de producten die ze verkopen. Met het keurmerk wil de supermarkt klanten een duurzamere optie bieden voor onverpakte groenten en fruit. Eerder deed de retailer dit al voor de zuivelproducten van het huismerk. 

Het ‘On the way to PlanetProof’-keurmerk werd bedacht door Stichting Milieukeur (SMK). Inmiddels zijn er meer dan 2000 telers en boeren in Nederland, maar ook internationaal aangesloten. Zij moeten zich houden aan strenge eisen. Ze werken onder meer aan een schonere lucht, vruchtbare bodem, goede waterkwaliteit en dierenwelzijn. Het keurmerk is er voor zuivel, groenten en fruit en eieren, maar ook bloemen, planten, bomen en tuinbollen.
 

Reacties 1


Jan Janssen 24 aug, 11:00

Weer een sticker op mijn appels, peren en bananen erbij, hoe milieuvriendelijk is dat? Kan dat nou niet anders, gewoon bij het product in plaats van erop?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!