Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Walmart, Hansgrohe en Monasch.
Walmart
Walmart lanceert de back-to-school ‘Supercampus’-ervaring op spellenplatform Roblox. Met de back-to-school-ervaring kunnen kinderen games spelen van Bic, Crayola en andere populaire back-to-school-merken. Walmart ziet het als een virtuele reis voor het kind waar ze hun talenten kunnen tonen en hun vaardigheden kunnen ontdekken.
Hansgrohe
De Duitse badkamerspecialist Hansgrohe breidt zijn assortiment uit. In de nieuwe ontwerpen wordt gebruik gemaakt van touch technologie en infrarood sensoren. Zo kunt je bij het douchen met k(n)oppie oftewel Select heel eenvoudig de waterfunctie of straalsoort selecteren. AirPower is een douchetechnologie die door luchtverrijking voor zachte druppels zorgt. EcoSmart reduceert het waterverbruik dankzij...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Walmart, Hansgrohe en Monasch.
Walmart
Walmart lanceert de back-to-school ‘Supercampus’-ervaring op spellenplatform Roblox. Met de back-to-school-ervaring kunnen kinderen games spelen van Bic, Crayola en andere populaire back-to-school-merken. Walmart ziet het als een virtuele reis voor het kind waar ze hun talenten kunnen tonen en hun vaardigheden kunnen ontdekken.
Hansgrohe
De Duitse badkamerspecialist Hansgrohe breidt zijn assortiment uit. In de nieuwe ontwerpen wordt gebruik gemaakt van touch technologie en infrarood sensoren. Zo kunt je bij het douchen met k(n)oppie oftewel Select heel eenvoudig de waterfunctie of straalsoort selecteren. AirPower is een douchetechnologie die door luchtverrijking voor zachte druppels zorgt. EcoSmart reduceert het waterverbruik dankzij doorstroombegrenzing.
Monasch
Met behulp van EE Labels heeft Monasch ieder van zijn vloerkleden een unieke QR-code meegegeven, getiteld: ‘tool voor transparantie’. De naam zegt het al: alle informatie over het product. Hiermee kan de gebruiker zien welke reis het product heeft afgelegd en waar het is geproduceerd. Aan het eind van het gebruik kan je met de QR-code het product weer retourneren, waarmee het proces nog duurzamer wordt.