Kwart consumenten switcht van supermarkt bij aanbieding

Kwart consumenten switcht van supermarkt bij aanbieding

Bijna een kwart van de consumenten (23 procent) gaat bij een aantrekkelijke aanbieding naar een andere supermarkt dan anders. Dat blijkt uit onderzoek van Flywatcher in opdracht van Deloitte.

De supermarktklant maakt zich ernstige zorgen over de grote prijsstijgingen (89 procent) en driekwart heeft daarom zijn koopgedrag ook aangepast. Met de stijgende prijzen kiest bijna de helft van de consumenten voor goedkopere producten (49 procent) en aanbiedingen (46 procent). 6 procent doet om prijsredenen zijn boodschappen in Duitsland of België. 

Duurzaamheid blijkt ondanks dat toch een belangrijke graadmeter bij de consument. Een product is volgens 74 procent van de mensen goed, als het goed is voor de eigen gezondheid. Ook dierenleed (71 procent), de mate van uitbuiting van mensen (69 procent) en het gebruik van bestrijdingsmiddelen (68 procent) zijn belangrijk voor een meerderheid.

Reacties 1


Antony Van Hulle 13 sep, 11:43

Het onderzoek blijft een beetje vaag. Gaat het hier niet eerder over intentie? In het effectieve, gemeten gedrag via Accurat.ai komen we bij supermarkten niet aan 23% switchers.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!