Bijna kwart meer omzet voor voeding met keurmerken

Bijna kwart meer omzet voor voeding met keurmerken

De omzet van voeding met keurmerken groeide in de eerste helft van 2023 met 22,8 procent. Dat blijkt uit de Monitor Keurmerken Retail van Circana. 

Dit terwijl de totale omzet in voeding 'slechts' met 10,9 procent toenam. De grootschalige overgang naar kip met het Beter Leven-keurmerk heeft fors bijgedragen. aan de stijging. Het Beter Leven-keurmerk is met 34 procent gegroeid, waarmee het totale aandeel producten dat verkocht werd met keurmerk in de vleeswaren is gestegen tot meer dan de helft (58 procent). 

Ook in koffie, zuivel en AGF groeit het omzetaandeel van producten met keurmerken. In dierenvoeding en eieren nam deze juist af. Vis staat nog altijd bovenaan. 80 procent van het omzetaandeel heeft in die categorie een keurmerk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!