Givenchy heeft een nieuwe winkel geopend in Ginza Six, een luxe shoppingmall in Tokio. Het is de tweede locatie voor het Franse merk, dat al in de Japanse hoofdstad gevestigd was met een beautystore op de begane grond.
Met een winkel op de tweede verdieping zoekt Givenchy het dit keer hogerop. De locatie beslaat 250 vierkante meter en is daarmee een van de grotere vestigingen van het merk in het land van de rijzende zon.
Het storedesign is een mengeling van classicisme en modern design. De open ruimte wordt gedomineerd door metallic LED-screens, voorzien van stalen schappen en een transparant merklogo.
Tekst gaat verder onder het beeld
Klanten vinden er tassen, kleding, schoenen en modeaccessoires uit zowel de heren- als damescollectie. De winkel dient volgens het merk als ‘een veelzijdig canvas waar architectuur, beeldhouwwerken, design, muziek, kunst en cultuur samenkomen’.
Tekst gaat verder onder het beeld
...
Givenchy heeft een nieuwe winkel geopend in Ginza Six, een luxe shoppingmall in Tokio. Het is de tweede locatie voor het Franse merk, dat al in de Japanse hoofdstad gevestigd was met een beautystore op de begane grond.
Met een winkel op de tweede verdieping zoekt Givenchy het dit keer hogerop. De locatie beslaat 250 vierkante meter en is daarmee een van de grotere vestigingen van het merk in het land van de rijzende zon.
Het storedesign is een mengeling van classicisme en modern design. De open ruimte wordt gedomineerd door metallic LED-screens, voorzien van stalen schappen en een transparant merklogo.
Tekst gaat verder onder het beeld
Klanten vinden er tassen, kleding, schoenen en modeaccessoires uit zowel de heren- als damescollectie. De winkel dient volgens het merk als ‘een veelzijdig canvas waar architectuur, beeldhouwwerken, design, muziek, kunst en cultuur samenkomen’.
Tekst gaat verder onder het beeld
Zo maken mannequins van kunstenaar Ewan Macfarlane deel uit van het storedesign. Givenchy werkt sinds 2021 samen met de Brit, door installaties te tonen van sculpturen in beweging – denk: hurken, klimmen, reiken –, gekleed in outfits van het merk.
Door hun poses moeten de sculpturen meer uitdrukken dan een ‘gewone’ mannequin, zegt creatief directeur Matthew Williams van Givenchy. Ze zeggen volgens hem iets over de zelfexpressie die fashion biedt. “Deze sculpturen spreken mij aan omdat mijn proces als ontwerper altijd gaat over het vinden van de menselijkheid in luxe. Ik kijk naar de realiteit van de persoon die de kleding tot leven brengt. Het moet krachtig en moeiteloos, gelijkwaardig en aangenaam aanvoelen."
Noot van de redactie: onderstaande sculpturen bevinden zich niet in de winkel in Ginza Six.