Hier maakt Givenchy staal chique

Hier maakt Givenchy staal chique

Givenchy heeft een nieuwe winkel geopend in Ginza Six, een luxe shoppingmall in Tokio. Het is de tweede locatie voor het Franse merk, dat al in de Japanse hoofdstad gevestigd was met een beautystore op de begane grond. 

Met een winkel op de tweede verdieping zoekt Givenchy het dit keer hogerop. De locatie beslaat 250 vierkante meter en is daarmee een van de grotere vestigingen van het merk in het land van de rijzende zon.

Het storedesign is een mengeling van classicisme en modern design. De open ruimte wordt gedomineerd door metallic LED-screens, voorzien van stalen schappen en een transparant merklogo. 
 

Tekst gaat verder onder het beeld

Klanten vinden er tassen, kleding, schoenen en modeaccessoires uit zowel de heren- als damescollectie. De winkel dient volgens het merk als ‘een veelzijdig canvas waar architectuur, beeldhouwwerken, design, muziek, kunst en cultuur samenkomen’. 
 

Tekst gaat verder onder het beeld
...

Givenchy heeft een nieuwe winkel geopend in Ginza Six, een luxe shoppingmall in Tokio. Het is de tweede locatie voor het Franse merk, dat al in de Japanse hoofdstad gevestigd was met een beautystore op de begane grond. 

Met een winkel op de tweede verdieping zoekt Givenchy het dit keer hogerop. De locatie beslaat 250 vierkante meter en is daarmee een van de grotere vestigingen van het merk in het land van de rijzende zon.

Het storedesign is een mengeling van classicisme en modern design. De open ruimte wordt gedomineerd door metallic LED-screens, voorzien van stalen schappen en een transparant merklogo. 
 

Tekst gaat verder onder het beeld

Klanten vinden er tassen, kleding, schoenen en modeaccessoires uit zowel de heren- als damescollectie. De winkel dient volgens het merk als ‘een veelzijdig canvas waar architectuur, beeldhouwwerken, design, muziek, kunst en cultuur samenkomen’. 
 

Tekst gaat verder onder het beeld

Zo maken mannequins van kunstenaar Ewan Macfarlane deel uit van het storedesign. Givenchy werkt sinds 2021 samen met de Brit, door installaties te tonen van sculpturen in beweging – denk: hurken, klimmen, reiken –, gekleed in outfits van het merk. 


Door hun poses moeten de sculpturen meer uitdrukken dan een ‘gewone’ mannequin, zegt creatief directeur Matthew Williams van Givenchy. Ze zeggen volgens hem iets over de zelfexpressie die fashion biedt. “Deze sculpturen spreken mij aan omdat mijn proces als ontwerper altijd gaat over het vinden van de menselijkheid in luxe. Ik kijk naar de realiteit van de persoon die de kleding tot leven brengt. Het moet krachtig en moeiteloos, gelijkwaardig en aangenaam aanvoelen."


Noot van de redactie: onderstaande sculpturen bevinden zich niet in de winkel in Ginza Six.


Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!