Ook H&M rekent kosten voor online retouren

Ook H&M rekent kosten voor online retouren

De Zweedse kledingketen rekent 99 cent per geretourneerd artikel. 

Modeketen H&M laat klanten vanaf nu betalen voor online bestellingen die worden geretourneerd. De Zweedse modeketen rekent 99 eurocent per artikel dat terug wordt gestuurd.

Aan BBC laat de moderetailer weten dat de retourkosten in de zomer stapje voor stapje in al H&M's markten zijn geïntroduceerd. De kosten zijn voor alle artikelen die worden geretourneerd gelijk; of het gaat om kledingitems of om producten uit de Home-collectie. H&M hoopt vooral het hoge aantal retouren te verkleinen en zegt in te zetten om duurzaamheid. 

Met de stap sluit H&M zich aan bij een groeiend aantal moderetailers dat de financiële kosten voor retourpakketjes in rekening brengt bij klanten. De fashionretailer volgt hiermee het voorbeeld van onder andere Zara en Boohoo. Wehkamp had in april de primeur in Nederland, als de eerste grote e-commercespeler die de kosten in rekening bracht.

Wordt het betalen voor het terugsturen van producten het nieuwe normaal? RetailTrends vroeg het eerder dit jaar aan bijzonder hoogleraar Cor Molenaar, in dit interview.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!