Bloemenwinkel.nl mag geen Fleurop meer gebruiken

Bloemenwinkel.nl mag geen Fleurop meer gebruiken

Bloemenwinkel.nl gebruikt de merknaam Fleurop om zelf hoger in zoekresultaten komen.

Bloemenwinkel.nl mag van de rechter geen Fleurop meer gebruiken om beter te worden gevonden op zoekmachines. Het merk zou meeliften op het succes van de naam Fleurop, een concurrent in de branche.

Fleurop is een zoektocht begonnen naar verschillende bedrijven die meeliften op hun succesvolle merknaam. Zo kwamen bij zoekresultaten op Fleurop voornamelijk bedrijven van Ga voor Goud BV., waaronder bloemenwinkel.nl en floriënt.nl vallen voor. Deze zouden ook betaald hebben om betere Google-zoekresultaten te krijgen.

De beklaagde ondernemers ontkennen deze werkwijze niet, maar stellen dat er duidelijk te zien is dat het niet om Fleurop-bloemen gaat. Ze zien het als normale vorm van concurrentie. De rechter ging hier niet in mee en stelt Fleurop daarmee in het gelijk.

Ga voor Goud moet de proceskosten betalen en krijgt een dwangsom van 5.000 euro opgelegd voor iedere keer dat Fleurop nog in de resultaten bovenkomt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!