Pieter Pot heeft bij een tweede crowdfunding ronde in een week tijd 70.000 euro opgehaald. Ook vult de verpakkingsvrije onlinesupermarkt gestaag zijn assortiment weer aan, meldt Distrifood op basis van een e-mail aan klanten.
Pieter Pot deed vorige week voor de tweede keer een oproep aan klanten om te investeren in het bedrijf. In augustus leverde dat al eens een half miljoen op, nu mikt de etailer op 1 tot 2 miljoen. Dankzij het geld kan Pieter Pot het aanbod weer uitbreiden. Zo zijn onder meer koffie en olijfolie nu weer te koop en volgende maand naar verwachting ook pasta en rijst.
Pieter Pot-ceo Joeri Schoemaker schrijft in de mail dat het bedrijf volgens hem toekomst heeft. Ook grote supermarktketens hebben volgens hem moeite om de voorraad te financieren.
Pieter Pot kwam begin dit jaar in zwaar weer en was dicht bij een faillissement. Met het aan boord halen van nieuwe aandeelhouders kon dat worden voorkomen.
Joep Meloen 22 sep, 13:21