Aldi schrapt ook in Nederland meer dan 100 huismerken

Aldi schrapt ook in Nederland meer dan 100 huismerken

"Het streven is om het grote huidige aantal huismerken dat nu verschilt per land, terug te brengen naar ongeveer 50 internationale merken", zegt de discounter tegen RetailTrends.

Aldi zet naast België ook fors het mes in het aantal huismerken in de Nederlandse supermarkten. De discountketen meldt aan RetailTrends dat het aanbod in alle markten wordt teruggeschroefd van 160 tot 55 huismerken.

"Het streven is om het grote huidige aantal huismerken dat nu verschilt per land, terug te brengen naar ongeveer 50 internationale merken", zegt een woordvoerder van Aldi tegen RetailTrends.

De bekendste en naar eigen zeggen sterkste merken zoals Milsani, Mucci en River krijgen in ieder land dezelfde look en feel. Dat moet zorgen voor meer herkenbaarheid voor klanten. "River heeft bijvoorbeeld in elk land een eigen logo en vormgeving. Dat gaan we veranderen." De komende tijd worden de designs op de verpakkingen onder handen genomen en glad getrokken.

Aldi meldde eerder al dat er enkele jaren nodig zijn om alle producten van de 105 huismerken uit de schappen te halen. Wel benadrukt de discounter dat het aanbod hetzelfde blijft. "Het aanbieden van huismerken is onze core business.”
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!