Aldi schrapt ook in Nederland meer dan 100 huismerken
Gepubliceerd op 29 september 2023 om 08:55
Aldi zet naast België ook fors het mes in het aantal huismerken in de Nederlandse supermarkten. De discountketen meldt aan RetailTrends dat het aanbod in alle markten wordt teruggeschroefd van 160 tot 55 huismerken.
"Het streven is om het grote huidige aantal huismerken dat nu verschilt per land, terug te brengen naar ongeveer 50 internationale merken", zegt een woordvoerder van Aldi tegen RetailTrends.
De bekendste en naar eigen zeggen sterkste merken zoals Milsani, Mucci en River krijgen in ieder land dezelfde look en feel. Dat moet zorgen voor meer herkenbaarheid voor klanten. "River heeft bijvoorbeeld in elk land een eigen logo en vormgeving. Dat gaan we veranderen." De komende tijd worden de designs op de verpakkingen onder handen genomen en glad getrokken.
Aldi meldde eerder al dat er enkele jaren nodig zijn om alle producten van de 105 huismerken uit de schappen te halen. Wel benadrukt de discounter dat het aanbod hetzelfde blijft. "Het aanbieden van huismerken is onze core business.”