Opnieuw reorganisatie bij de Bijenkorf: 37 banen weg

Opnieuw reorganisatie bij de Bijenkorf: 37 banen weg

De Bijenkorf gaat reorganiseren in het winkelmanagement. Daarbij komen 37 leidinggevende functies in de winkels te vervallen.

Naar eigen zeggen gaat het luxe warenhuis reorganiseren om 'de klantbeleving te verbeteren en meer efficiëntie te bereiken'. Hoe deze stap daartoe bijdraagt is niet duidelijk, de Bijenkorf kon niet direct reageren op vragen van RetailTrends.

De directie zegt het te betreuren dat deze maatregelen nodig zijn. Voor de getroffen medewerkers wordt aan een sociaal plan gewerkt. De reorganisatie moet nog worden beoordeeld door de ondernemingsraad.

Het is al de tweede keer dit jaar dat de Bijenkorf reorganiseert. Eerder kwamen 15 banen op het hoofdkantoor te vervallen, waaronder enkele directiefuncties. De Bijenkorf heeft in totaal 2.500 werknemers, waarvan 450 op het hoofdkantoor. In totaal zijn er 7 vestigingen in Nederland van het luxe warenhuis.

Eind vorige week maakte de Bijenkorf bekend dat er vorig jaar weer een kleine winst gemaakt werd. De jaren ervoor werden tientallen miljoenen verlies geleden.

Reacties 5


B B 3 okt, 19:44

De winst wordt tegenwoordig gemaakt over de ruggen van de medewerkers met alle gevolgen van dien zoals bij alle grotere 'warenhuizen' overgingen. Het zijn als het ware grote ballonnen met hele kleine gaatjes die heel langzaam leeglopen en men deze gaatjes dicht met "reorganisaties" die worden geleid door managers die nog maar x jaar te gaan hebben tot pensioen, Dino's uit vergane glorie die hun tijd uitzitten. Pluk die mensen eruit is mijn advies, geef ze desnoods een andere niet leidinggevende rol binnen de organisatie (trainers op de vloer;) maar haal ze in godsnaam weg en ga voor mensen met visie en daadkracht alleen zo zal men sneller wendbaar worden om de benodigde transities door te kunnen voeren.


B B 3 okt, 19:51

*overigens ipv overgingen


R S 4 okt, 11:33

37 leidinggevende functies....dussss! Daar zal het mis gaan denk ik...


Leonard Van Liere 5 okt, 22:18

Zo’n zin: klantbeleving te verbeteren, is dat geen prachtige vondst? Waarom doet mij dat denken aan de Engelse serie “wordt u al geholpen” are hou free mr……


H H 10 okt, 14:48

Hoogste tijd dat die 37 leidinggevende functies onder het vergrootglas werden gelegd. Zorg vooral voor vakkundige begeleiding van het verkopend personeel, beter op de markt afgestemde producten in het hogere segment en meer beleving in de filialen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!