RetailTech: Horloges kopen in de metaverse

RetailTech: Horloges kopen in de metaverse

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: G-Shock, Takko, en McDonald's. 


G-Shock

Casio Computer Co. heeft de lancering aangekondigd van een metaverse-gebaseerde virtuele winkel voor het merk G-Shock van schokbestendige horloges. In deze virtuele wereld worden avatars uitgerust met horloges. De gebruikers kunnen de digitale items kopen in de officiële Casio-winkel op online marktplaats Booth. De tijd op de virtuele horloges wordt aangepast aan de tijd op de plek waar de gebruiker inlogt.

Takko

Takko wil al zijn werknemers op het hoofdkantoor in Telgte, dichtbij Münster, toegang geven tot een chatbot op basis van het AI-taalmodel GPT4....

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: G-Shock, Takko, en McDonald's. 


G-Shock

Casio Computer Co. heeft de lancering aangekondigd van een metaverse-gebaseerde virtuele winkel voor het merk G-Shock van schokbestendige horloges. In deze virtuele wereld worden avatars uitgerust met horloges. De gebruikers kunnen de digitale items kopen in de officiële Casio-winkel op online marktplaats Booth. De tijd op de virtuele horloges wordt aangepast aan de tijd op de plek waar de gebruiker inlogt.

Takko

Takko wil al zijn werknemers op het hoofdkantoor in Telgte, dichtbij Münster, toegang geven tot een chatbot op basis van het AI-taalmodel GPT4. Met deze chatbot kunnen werknemers sneller en makkelijker toegang krijgen tot de technologie bij het bedrijf. Daarbij worden de werknemers ook getraind om deze vorm van AI te beheersen, zodat ze allemaal op een veilige en ongecompliceerde manier met de nieuwe technologie kunnen omgaan. De chatbot wordt in de toekomst verder ontwikkeld door Takko. Dan krijgt het meer bedrijfsspecifieke data en functies om het nog makkelijker te maken. Takko verwacht daarbij dat het potentieel van chatbots en AI in zijn algemeen beter benut kan worden. Na het hoofdkantoor moeten ook de andere 16 kantoren toegang krijgen tot de chatbot van het bedrijf.


McDonald's

McDonald's heeft in Egypte een nieuwe stap gezet om de thuisbezorgactiviteiten te automatiseren. Met behulp van nieuwe AI-aangedreven oplossingen wordt het aantal handmatige handelingen flink verminderd. Zo kunnen de routes automatisch worden geoptimaliseerd en de bezorgtijden verbeterd. Door de snellere doorlooptijden zegt McDonald's de voedselkwaliteit- en veiligheid te kunnen verbeteren. Het concept moet als voorbeeld dienen voor andere landen en uiteindelijk bezorging overal effectiever maken.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!