‘Nederlanders denken meer aan milieuvriendelijke bezorging’

‘Nederlanders denken meer aan milieuvriendelijke bezorging’

Meer dan een kwart van de Nederlandse consumenten is gestopt met het winkelen bij retailers die geen milieuvriendelijke bezorgopties aanbieden.

Meer dan een kwart van de Nederlandse consumenten (42 procent) is gestopt met het winkelen bij retailers die geen milieuvriendelijke bezorging aanbieden. 38 procent neemt geregeld aankoopbeslissingen met de impact op het milieu in het achterhoofd. 

Dat blijkt uit onderzoek van Descartes, dat 8.000 consumenten ondervroeg, waaronder 500 Nederlanders. Vergeleken met het onderzoek uit 2022 zijn consumenten meer geïnteresseerd in milieuvriendelijke bezorgopties: Nederlanders kijken vaker kijken naar CO2-neutrale bezorgdiensten en vaker willen vaker bestellingen in 1 bezorgmoment combineren. 

Ook blijkt dat 42 procent van de consumenten meer kleding en schoenen kopen van een bedrijf dat meetbaar aantoont dat een product duurzamer tot stand is gekomen dan dat van concurrenten. 

Van de Nederlandse consumenten die stopte met winkelen bij een bedrijf dat geen klimaatneutrale bezorging aanbiedt, vertelt 21 procent aan vrienden en familie dat zij deze bedrijven moeten vermijden. Vooral onder jongeren is dit een big deal.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!