Pieter Pot doet voor de derde keer dit jaar een beroep op zijn klanten: in een nieuwe investeringsronde moet er 3 miljoen euro worden opgehaald. Het financiële potje van de verpakkingsvrije onlinesupermarkt is nog niet genoeg gevuld.
Dat blijkt uit een e-mail dat Pieter Pot naar klanten heeft gestuurd, waar Distrifood als eerste over publiceerde.
Pieter Pot heeft dit jaar 2 crowdfundingsacties gehouden. Dat leverde in augustus ongeveer een half miljoen euro op. In september haalde de verpakkingsvrije supermarkt 70.000 euro op.
Dat leverde echter te weinig op om de voorraden op orde te krijgen, schrijft Pieter Pot in de e-mail. De etailer noemt daar meerdere redenen voor. Zo zijn er producten die te laat werden geleverd, had het bedrijf te maken met een zomerdip met minder inkomsten en willen leveranciers vooraf betaald worden. Daardoor kon het bedrijf geen grote voorraden van bijvoorbeeld rijst en pasta inkopen.
Met de financieringsronde hoopt het bedrijf 3 miljoen euro op te halen; goed voor 33 procent van de aandelen. Met het geld wil het bedrijf de voorraden wel kunnen aanvullen, nieuwe verpakkingen lanceren en samenwerken met versleveranciers. Klanten kunnen mede-eigenaar worden vanaf 150 euro.
Leonard Van Liere 19 okt, 23:31
Mart Bon 19 okt, 15:00
ikke weet het 19 okt, 13:51
Marcel Jansen 19 okt, 13:29