Pieter Pot doet opnieuw beroep op klanten voor miljoeneninvestering

Pieter Pot doet opnieuw beroep op klanten voor miljoeneninvestering

Pieter Pot doet voor de derde keer dit jaar een beroep op zijn klanten: in een nieuwe investeringsronde moet er 3 miljoen euro worden opgehaald. Het financiële potje van de verpakkingsvrije onlinesupermarkt is nog niet genoeg gevuld.

Dat blijkt uit een e-mail dat Pieter Pot naar klanten heeft gestuurd, waar Distrifood als eerste over publiceerde. 

Pieter Pot heeft dit jaar 2 crowdfundingsacties gehouden. Dat leverde in augustus ongeveer een half miljoen euro op. In september haalde de verpakkingsvrije supermarkt 70.000 euro op.

Dat leverde echter te weinig op om de voorraden op orde te krijgen, schrijft Pieter Pot in de e-mail. De etailer noemt daar meerdere redenen voor. Zo zijn er producten die te laat werden geleverd, had het bedrijf te maken met een zomerdip met minder inkomsten en willen leveranciers vooraf betaald worden. Daardoor kon het bedrijf geen grote voorraden van bijvoorbeeld rijst en pasta inkopen. 

Met de financieringsronde hoopt het bedrijf 3 miljoen euro op te halen; goed voor 33 procent van de aandelen. Met het geld wil het bedrijf de voorraden wel kunnen aanvullen, nieuwe verpakkingen lanceren en samenwerken met versleveranciers. Klanten kunnen mede-eigenaar worden vanaf 150 euro. 

Reacties 4


Marcel Jansen 19 okt, 11:29

Blijf toch bijzonder hoe een geweldig concept als Pieter Pot, maar bijvoorbeeld ook 't duurzame warenhuis TOMO, bovenop de tijdgeest zitten en 't toch niet redden. Misschien dat Pieter Pot zich meer als het verpakkingsvrije merk moet manifesteren en samenwerking aan kan gaan met onlinespelers als Crisp en Hello Fresh. Maar wie weet past het als een shop-in-shop of zelfs traditioneel rack-job systeem in supermarkten. Ik zie ook wel een apart 'pottenpad' voor me in supermarkten. Het vergelijkbare merk 'Wissel Waar' staat bijv al bij Landmarkt en Ekoplaza. Om massa te realiseren zal je ook de licht groene consumentengroep moeten kunnen bereiken en als duurzaam alternatief moeten inbreken in hun huidige patroon van boodschappen doen. Dat kan versneld werken als ook bekende merken als Venz en Lassie (naast hun bestaande aanbod) meegaan in een dergelijk verpakkingsvrij concept. Zelfs een vertaalslag naar een warenmarkt concept zou het testen waard zijn, daar koopt de consument immers al veel producten vrijwel verpakkingsvrij.


ikke weet het 19 okt, 11:51

nieuwe verpakkingen lanceren

Dacht dat het een verpakkingsvrije shop was ?

Denk dat er weinig toekomst in zit, als je binnen 3 maanden al 3 crowdfunding rondes moet gaan doen.


Mart Bon 19 okt, 13:00

In de meeste landen zijn supermarkten en onlinespelers al met dergelijke concepten gestopt. De trend is immers dat klanten gemak willen, geen ongemak. Op een paar hardscore gelovigen na dan. Hoe lang gaat het duren voordat PP deze conclusie ook trekt en stopt met andermans geld verbranden?


Leonard Van Liere 19 okt, 21:31

De hardcore gelovigen zijn duidelijk in de minderheid en zijn sowieso klanten met het kleinste bestedingsbudget ( zuinig, kritisch type GL) dus uitzichtloos. Vaak mensen dieet een geweldig concept vinden maar…….helaas slechts voor een ander

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!