Iets minder omzetgroei voor brillengigant EssilorLuxottica

Iets minder omzetgroei voor brillengigant EssilorLuxottica

De vertraging in de vraag naar zonnebrillen drukte met name de verkoopcijfers in de EMEA-regio.

Optiekconcern EssilorLuxottica heeft in het derde kwartaal van dit jaar 6,29 miljard euro omgezet; een stijging van 5 procent in vergelijking met vorig jaar. Het natte weer gooide roet in het eten van het moederbedrijf van Ray-Ban en Oakley.

Dat meldt de brillengigant in zijn kwartaalcijfers, waar geen winst- of verliescijfers in zijn meegenomen. 

De optiekreus deed het begin dit jaar beter dan in het afgelopen kwartaal. Zo steeg de omzet over het hele jaar 7 procent; dit kwartaal vlakte dit af naar 5 procent. Door het slechtere weer zag EssilorLuxottica de afgelopen maanden een vertraging in de vraag naar zonnebrillen, wat met name de verkoopcijfers in de EMEA-regio drukte. Dat terwijl het concern hier de afgelopen 9 maanden de meeste groei vandaan haalde. 

In Azië-Pacific was er een dubbelcijferige groei; terwijl de groei in Latijns-Amerika wat vertraagde. In Europa en het Midden-Oosten steeg de omzet het hardst: EssilorLuxottica zegt zelf dat deze regio is uitgegroeid tot een 'volwassen' markt. 

EssilorLuxottica is ook eigenaar van het Nederlandse GrandVision (Pearle en Pearle Studio, de vervanger van ruim honderd EyeWish-winkels). Het concern heeft wereldwijd ruim 17.000 winkels, waarvan er zo'n 4.300 door franchisers worden gerund. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!