Amazon mede-initiatiefnemer groep tegen neprecensies

Amazon mede-initiatiefnemer groep tegen neprecensies

Amazon gaat zich inzetten om consumenten en partners te beschermen tegen neprecensies. Het e-commerceplatform doet dit samen met verschillende online reisorganisaties en reviewplatforms.

De groep, met daarin naast Amazon ook Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor en Trustpilot, is overeengekomen om zich in te zetten om consumenten en partners te beschermen tegen neprecensies en ervoor te zorgen dat het publiek niet wordt misleid door frauduleuze inhoud. Hiervoor wil de groep ook richtlijnen opstellen, zodat consumenten wereldwijd kunnen vertrouwen op de authenticiteit van reviews.

Concreet betekent dit dat er definities worden gemaakt die alle branches kunnen gebruiken om nepnieuws te definiëren. Daarnaast gaan de partijen uit deze groep informatie verstrekken met praktijkvoorbeelden, zodat bedrijven nepbeoordelingen en -recensies kunnen opsporen en over hoe de fraudeurs te werk gaan. Tot slot willen ze ook nog met beleidsmedewerkers om tafel om de branche extra te kunnen ondersteunen, zodat ‘fake news’ niet meer kan worden gepubliceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!