Sneakermerk Filmore wil stap zetten naar wholesale

Sneakermerk Filmore wil stap zetten naar wholesale

“We komen uiteindelijk ook bij retailers te liggen, maar hebben ervoor gekozen eerst alleen aan de consument te verkopen."

Duurzaam herenschoenenmerk Filmore wil zijn activiteiten volgend jaar gaan uitbreiden van e-commerce naar wholesale. “We komen uiteindelijk ook bij retailers te liggen, maar hebben ervoor gekozen eerst alleen aan de consument te verkopen."

Volgens oprichters Coco Kling en Derek van Nieuwenhoven was het eerst zaak om het merk te laden via de webshop, voordat de stap wordt gemaakt naar de fysieke winkel. Eind dit jaar worden de eerste retailers benaderd. "Daarin willen we wel selectief zijn, met een goede balans tussen fashion- en schoenenretailers. Fashionretailers zijn goed voor je branding, vaak heel actief op social media, maar je afzet is er weer kleiner.”

Aandelen
Bij de livegang van Filmore werden aan de eerste 100 klanten aandelen uitgegeven, met als doel om een solide community te bouwen. Uiteindelijk worden deze aandelen via de openbare markt verhandelbaar. "Er volgt mogelijk nog een uitgifte van aandelen, ook aan retailers. Het vervolg van de First One Hunderd is nog in ontwikkeling, een zoektocht: hoeveel wil je uitgeven, hoeveel mensen wil je bereiken, wat staat er tegenover?"

Filmore is RetailTrends' Startup van de maand oktober. In dit artikel vertellen Kling en Nieuwenhoven over hun visie op klantbinding, duurzaamheid en wat de uitgifte van gratis aandelen hen oplevert.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!