HelloFresh ziet omzet, winst en aantal klanten dalen

HelloFresh ziet omzet, winst en aantal klanten dalen

HelloFresh heeft een matig derde kwartaal gehad waarin omzet, winst en het aantal klanten daalden. Dat blijkt uit de derdekwartaalcijfers van het maaltijdboxbedrijf.

De maaltijdbezorger verloor 3 procent aan omzet in vergelijking met het derde kwartaal van vorig jaar. De omzet bedroeg 1,8 miljard euro (was 1,86 miljard). De dalende omzet valt voor een deel te wijten aan negatieve invloeden van wisselkoersen. Ook de winstcijfers van het bedrijf dalen. Waar vorig jaar nog 71,8 miljoen euro operationele winst (aebitda) werd behaald in het derde kwartaal is dat nu gedaald naar 69,2 miljoen. Nettowinstcijfers meldt HelloFresh niet.

Het aantal actieve klanten daalde van 7,51 miljoen in het derde kwartaal vorig jaar naar 7,07 miljoen in dezelfde periode dit jaar (-5,9 procent). Ook het aantal orders kwam 3,6 procent lager uit dan vorig jaar. Er werden 27,99 miljoen orders verwerkt in dit kwartaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!