Jumbo's commercieel directeur vertrekt
Gepubliceerd op 1 november 2023 om 09:08
Frances Franken gaat weg als commercieel directeur bij supermarktketen Jumbo. Haar vertrek wordt aangegrepen om wijzigingen door te voeren in organisatiestructuur van de top van het bedrijf.
Jumbo's ceo Ton van Veen noemt commercieel directeur Frances Franken een belangrijke spil. Onder haar leiding is Jumbo's retailmedianetwerk opgestart, net als Buro Jumbo. Ze heeft 2 jaar bij de supermarktketen gewerkt. Daarvoor was ze chief digital officer bij Ahold Delhaize (in Europa en Indonesië); van 2014 tot 2020 was ze de ceo van Gall & Gall.
Er komt geen nieuwe commercieel directeur voor Franken in de plaats: de functie wordt opgesplitst in 3 verschillende marketing-, merchandising-, en inkoopdirecteuren. Zo wordt Wibo van Wijk wordt verantwoordelijk voor de inkoopsamenwerking met Everest en Epic, waarin hij rechtstreeks aan Van Veen rapporteert. De merchandising komt te vallen onder Anrico Maat.
Jorieke de Vries wordt per 1 januari de nieuwe marketingdirecteur van Jumbo. Ze vertrok onlangs bij Lidl, waar ze 14 jaar werkte, waarvan 7 als marketingdirecteur.
"Deze herschikking van taken en verantwoordelijkheden is in lijn met de recente aanscherping van onze strategische koers", besluit Van Veen.