Prénatal Nederland wordt overgenomen

Prénatal Nederland wordt overgenomen

Investeringsfonds Mutares wordt de nieuwe eigenaar van alle Prénatal-winkels in Nederland en de webshop. 

Baby- en peuterkledingketen Prénatal krijgt in Nederland een nieuwe eigenaar. Internationaal investeringsfonds Mutares SE & Co. neemt de webshop en alle 38 winkels in Nederland over van PRG Retail Group.

Mutares heeft een principeovereenkomst getekend voor de overname. Deze kan pas formeel worden afgerond als de ACM er zijn goedkeuring aan heeft gegeven. De PRG Retail Group (Prénatal Retail Group, PRG) behoudt alle rechten op Prénatalmerken en gaat een langer termijn licentieovereenkomst aan met Nederland.

Richard Turk, ceo sinds afgelopen juni, zegt dat Prénatal met de support van het Mutares “er nog beter in zal slagen om strategische, commerciële en operationele ambities te realiseren”. Onlangs kondigde Prénatal nog een herstructureringsprogramma aan, waarbij uiteindelijk 24 banen verloren gingen. Prénatal heeft in Nederland 38 filialen en ruim 500 medewerkers.

Mutares en Prénatal melden dat de overname geen gevolgen heeft voor het personeelsbestand wanneer de transitie is afgerond. Ook de herstructuering, zoals die is ingezet, wordt volledig gesteund door Mutares.

Nederland
Mutares is al bekend in de retail. Op dit moment vallen het Franse Lapeyre Group en de Duitse merken Gläserne Molkerei, Keeeper en Fasana al onder het investeringsfonds. Wel betekent de overname van Prénatal de eerste stappen in Nederland voor Mutares.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!