Fashionette wordt The Platform Group

Fashionette wordt The Platform Group

De fusie tussen Fashionette AG met The Platform Group is afgerond. De Duitse website gaat binnenkort verder onder de naam The Platform Group. 

Fashionette AG maakte in augustus bekend te willen fuseren met The Platform Group. Het plan werd in september goedgekeurd. De fusie is nu afgerond, meldt The Fashion Network. 

Het bedrijf verwacht op middellange termijn 1 miljard euro brutohandelsvolume (gmv) te realiseren, met een ebitda-marge van 7 tot 10 procent. 

Eerder maakte de Duitse website bekend een platform voor luxe mode te worden. Het bedrijf wil zeker 100 retailers en fabrikanten op het gebied van kleding en lederwaren toevoegen. 

Dit jaar stopte Fashionette al met het beautysegment, omdat het niet rendabel is. Daarna stopte het met de verkoop van smartwatches om dezelfde reden. Luxe mode biedt het grootste groeipotentieel, zei ceo Dominik Brenner eerder. “Ook zijn er maar weinig concurrenten.” Door de keuze voor een platform denkt Fashionette ‘schaalbaar te kunnen groeien in diverse EU-landen, iets wat voorheen niet lukte’. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!