Belgische schoenenketen Schoenen Torfs investeert 3 miljoen euro in het uitbreiden van zijn dc in Temse. Daarmee wil de retailer zijn onlinegroei op lange termijn kunnen bijbenen.
Belgische schoenenketen Schoenen Torfs heeft het afgelopen halfjaar zijn omzet harder zien stijgen dan de prijsverhogingen. "Klanten kopen dus effectief meer schoenen bij ons dan vroeger", vertelt ceo Lise Conix aan De Tijd. Die groei komt met name vanuit de e-commercetak. Zo groeide de onlineomzet (+10 procent) harder dan de omzet vanuit de winkels (+8 procent). Het dc in Temse wordt met een derde (37 procent) uitgebreid.
Volgens Conix - die afgelopen jaar het stokje overnam van schoenicoon Wouter Torfs - merkt de Belgische schoenenketen er weinig van dat consumenten minder schoenen aanschaffen. "De daling moet komen van andere grote onlinespelers", zegt ze.
Nederlands avontuur
Wat betreft de uitbreiding naar Nederland, houdt Schoenen Torfs het voor gezien. De Nederlandse webshop is gesloten; klanten uit ons land worden doorverwezen naar de Belgische webshop. Wel blijft de schoenenketen in ons leveren, vanuit België.
Reacties 0