Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Bershka, Mango en Walmart.
Bershka
Bershka komt met een virtuele paskamer. Het grote doel is om het aantal retourzendingen omlaag te brengen. Bershka, onderdeel van Inditex, werkt met specialist op dit gebied 3DLook samen zodat het de consument een AI-paskamer kan bieden tijdens het online shoppen. Klanten kunnen op de website naast het product dat ze willen kopen ook kiezen voor de optie: ‘kijk hoe het mij past’. De spraakgestuurde paskamer laat vervolgens foto’s zien van de voor- en zijkant en vertelt welke maat en pasvorm er bij de klant past. Als dit een succes wordt, zouden de retouren met 6 procent afnemen, zo is de schatting van de fashionretailer.
Mango
Mango investeert via zijn project Mango Startup Studio in Ziknes, een specialist is in gerobotiseerde 3D-printplatformprojecten. De startup ontwikkelt systemen die het mogelijk maken...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Bershka, Mango en Walmart.
Bershka
Bershka komt met een virtuele paskamer. Het grote doel is om het aantal retourzendingen omlaag te brengen. Bershka, onderdeel van Inditex, werkt met specialist op dit gebied 3DLook samen zodat het de consument een AI-paskamer kan bieden tijdens het online shoppen. Klanten kunnen op de website naast het product dat ze willen kopen ook kiezen voor de optie: ‘kijk hoe het mij past’. De spraakgestuurde paskamer laat vervolgens foto’s zien van de voor- en zijkant en vertelt welke maat en pasvorm er bij de klant past. Als dit een succes wordt, zouden de retouren met 6 procent afnemen, zo is de schatting van de fashionretailer.
Mango
Mango investeert via zijn project Mango Startup Studio in Ziknes, een specialist is in gerobotiseerde 3D-printplatformprojecten. De startup ontwikkelt systemen die het mogelijk maken om binnen enkele minuten van ontwerp naar print te gaan met gerecyclede materialen. Dit zou met name moeten gebeuren op het gebied van meubels. De fashionretailer wil met Mango Startup Studio investeren in startups die een een positieve impact op de mode-industrie te maken of bijdragen aan de waardeketen daarvan. Ziknes heeft als doel om via energiezuinige technologieën zich te richten om het minimaliseren van materiaalverspilling.
Walmart
Walmart komt met een nieuwe film voor de feestdagen. Al kijkend naar de romantische komedie Add to heart kunnen de klanten van de supermarkt inspiratie opdoen voor feestdagencadeaus. De 23-delige serie volgt ontwerpster Jessica. Ze keert terug naar haar geboorteplaats New York tijdens de feestdagen. Nadat ze haar koffer is kwijtgeraakt, komt ze in de Walmart haar oude liefde Javi tegen en begint haar liefde voor hem opnieuw aan te wakkeren. De shoppable serie is inmiddels te zien TikTok, Roku, YouTube en de Walmart-kanalen. Tijdens het kijken van de serie kunnen klanten van de Amerikaanse winkel 330 producten aanschaffen.
De trailer van de serie is hier te bekijken: