Goossens haalt Phillip Mes (Lucardi) binnen als ceo 

Goossens haalt Phillip Mes (Lucardi) binnen als ceo 

Bart Goossens, die sinds 2018 de kar trekt bij het familiebedrijf, doet een stap terug.

Phillip Mes, de huidige ceo van Lucardi, maakt per 1 januari de overstap naar woonretailer Goossens. Bart Goossens, die sinds 2018 de kar trekt bij het familiebedrijf, doet een stap terug. 

"Goossens is – al 70 jaar – hecht als familie en gedreven door kwaliteit. Dat blijven we, ook in de toekomst", zegt de huidig algemeen directeur. De woonretailketen zegt onder leiding van Phillip Mes zijn groeiambities te willen realiseren. Die ambities heeft de woonretailer al langer: alleen dit jaar al opende Goossens 3 nieuwe woonwinkels, verspreid over Nederland en België. 

Phillip Mes is geen onbekende in de sector. Hij heeft 2 jaar aan het hoofd gestaan van juweliersketen Lucardi. Daarvoor was hij countrymanager van HEMA in ons land. Ook vervulde hij diverse rollen bij WE Fashion, waaronder de functie van retaildirecteur en countrymanager.

Goossens onder Bart Goossens
Het familiebedrijf, dat 70 jaar geleden werd opgericht door Bert en Mientje Goossens, was na één tussenstop sinds 2018 in handen van kleinzoon Bart Goossens. Aan hem was het de opdracht om Goossens te leiden in de transitie van traditionele retailer, naar een bedrijf met een single brand-strategie. Van productontwerp tot distributie: alles moest binnenshuis gaan gebeuren. “We komen vanuit een situatie waarin we echt van alles en nog wat aanboden. Duizenden soorten stoelen, banken en bedden. Toen hebben we besloten: we willen niet langer de grootste, maar de beste zijn. Dat zit ‘m niet in de breedte, maar in de diepte", vertelde de algemeen directeur in een interview met RetailTrends.

Het bedrijf zegt dat Goossens een rol gaat vervullen op het gebied van innovatie en assortiment.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!