Supermarktbranche werkt samen voor meer inzicht in CO2-data

Supermarktbranche werkt samen voor meer inzicht in CO2-data

Jumbo, Lidl en inkooporganisaties Superunie en EMD gaan de CO2-uitstoot in hun productieketens inzichtelijk maken. De partijen willen meer grip op hun CO2-data door emissiedata op een gestandaardiseerde manier te verzamelen bij leveranciers.

Retailers die hun CO2-emissies willen verminderen, kampen nu nog met onduidelijkheid over de uitstoot in hun productieketens, stelt initiatiefnemer ImpactBuying. Door de samenwerking moet onder meer duidelijk zijn wat de uitstoot per product is en wat de producent of handelaar heeft gedaan aan reductie. “We willen zorgen dat als we de CO2 van een product rapporteren, we dezelfde standaarden en referentiedata gebruiken zodat we een eerlijk speelveld hebben om reductie te realiseren”, zegt Paul van Hooren, manager productintegriteit van Superunie, over de samenwerking.

De partijen verwachten dat het pact hen helpt om de voedselketen in Nederland sneller te verduurzamen. Manager CSR Marianne de Schutter van Jumbo: “We willen gezamenlijk inzichtelijk maken welke CO2-uitstoot er achter onze producten zit en waar de uitstoot in de keten plaatsvindt, zodat we weten wat de volgende stap is om de CO2 te reduceren.”
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!