Farfetch gered door overname

Farfetch gered door overname

Luxeplatform Farfetch is verkocht aan het Zuid-Koreaanse Coupang. Het e-commercebedrijf voorkomt daarmee dat Farfetch failliet gaat.

Coupang is de grootste Zuid-Koreaanse speler binnen e-commerce. Het bedrijf kan zich met de overname richten op een sterkere positie in luxe modeartikelen wereldwijd.

De deal tussen de 2 bedrijven levert Farfetch omgerekend 460 miljoen euro aan noodfinanciering op. De verkoop komt na een wekenlange zoektocht naar een geldschieter om zo het dreigende faillissement te voorkomen. De situatie voor het online luxeplatform was dermate ernstig dat als er geen nieuwe financiering zou worden gevonden voor de kerstdagen, het bedrijf failliet zou gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!