Douglas buigt megaverlies om in winst

Douglas buigt megaverlies om in winst

De omzet van de parfumerieketen groeit inmiddels 9 kwartalen op rij.

Douglas heeft het afgelopen boekjaar afgesloten met een nettowinst van 16,7 miljoen euro. Een jaar eerder stond de parfumerieketen nog ruim 300 miljoen in het rood.

De omzet van Douglas groeide in het afgelopen boekjaar, dat eind september afliep, met 12,1 procent tot bijna 4,1 miljard euro. De winkels waren goed voor een kleine 2,8 miljard euro, 13 procent meer dan een jaar eerder. Online zette Douglas 10,3 procent meer om. Het omzetaandeel van de webshop is daarmee nu 32,3 procent, iets minder dan het jaar ervoor (32,9 procent).

Douglas zag de omzet in alle regio’s toenemen. De sterkste groei boekte de retailer in centraal Oost-Europa, waar landen als Bulgarije, Tsjechië en Hongarije onder vallen. Daar nam de omzet met ruim een kwart toe. In de regio waar ook Nederland bij hoort (DACHNL) groeide de omzet met 14,2 procent.

Douglas ziet de omzet inmiddels 9 achtereenvolgende kwartalen groeien. Topman Sander van der Laan spreekt van sterke financiële resultaten die aantonen dat de retailer de juiste koers volgt. De winkelketen houdt vast aan zijn doel om in 2026 de mijlpaal van 5 miljard euro omzet te bereiken.

Douglas heeft zo’n 1850 winkels in Europa, waarvan 100 in Nederland. Dit jaar ging de eerste vestiging in België open.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!