Lidl start scan & go-experiment in Nederland 

Lidl start scan & go-experiment in Nederland 

De filialen in Beuningen en Apeldoorn hebben de primeur. 

Lidl gaat een scan & go-optie testen in 2 van zijn Nederlandse supermarkten. In de filialen in Beuningen en Apeldoorn kunnen klanten boodschappen scannen met hun smartphone. 

Het is voor het eerst dat het bedrijf met de optie experimenteert. De 2 filialen hebben de primeur: hier kunnen klanten als eerst gebruikmaken van scan & go en lange wachtrijen skippen. 

Met de bestaande Lidl Plus-app van de discountketen kunnen klanten in de 2 filialen inchecken met een QR-code of met hun GPS-locatie. Tijdens het shoppen scannen klanten de boodschappen met hun eigen smartphone. Vervolgens kunnen ze afrekenen bij een speciale betaalzuil, de ‘self checkout’. Salesmanager Malou Boerstal licht toe dat het doel van de scan & go-optie is om 'winkelen voor onze klanten zo gemakkelijk en ontspannen mogelijk te maken en de wachttijden bij de kassa te verminderen'. 

Het is nog niet bekend hoe lang de pilotperiode duurt en wanneer de functie eventueel wordt uitgerold naar de rest van de supermarkten in Nederland.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!