Lidl start scan & go-experiment in Nederland
Gepubliceerd op 20 december 2023 om 09:33
Lidl gaat een scan & go-optie testen in 2 van zijn Nederlandse supermarkten. In de filialen in Beuningen en Apeldoorn kunnen klanten boodschappen scannen met hun smartphone.
Het is voor het eerst dat het bedrijf met de optie experimenteert. De 2 filialen hebben de primeur: hier kunnen klanten als eerst gebruikmaken van scan & go en lange wachtrijen skippen.
Met de bestaande Lidl Plus-app van de discountketen kunnen klanten in de 2 filialen inchecken met een QR-code of met hun GPS-locatie. Tijdens het shoppen scannen klanten de boodschappen met hun eigen smartphone. Vervolgens kunnen ze afrekenen bij een speciale betaalzuil, de ‘self checkout’. Salesmanager Malou Boerstal licht toe dat het doel van de scan & go-optie is om 'winkelen voor onze klanten zo gemakkelijk en ontspannen mogelijk te maken en de wachttijden bij de kassa te verminderen'.
Het is nog niet bekend hoe lang de pilotperiode duurt en wanneer de functie eventueel wordt uitgerold naar de rest van de supermarkten in Nederland.