In deze oude school brengt Polspotten ambacht en design samen

In deze oude school brengt Polspotten ambacht en design samen

Het Amsterdamse designmerk Polspotten opent een nieuwe brandstore, midden in de Jordaan. Met zowel een winkel als een museum, showroom en kantoor moet de plek een creatieve smeltkroes zijn waar ambacht en design samenkomen. 


De winkel biedt ruimte aan de creaties van zowel Polspotten als van andere ontwerpers, waaronder  Roderick Vos en Norman Trapman. Fans van het merk kunnen oude Polspotten-collecties bekijken in het in-house museum. En wie zijn designobject heeft omgestoten bij het stofzuigen kan terecht bij de reparatieservice. 

Tekst loopt door onder de afbeelding



Polspotten werd eind jaren 80 opgericht door Erik Pol. Door de jaren heen breidde het assortiment uit van potten en vazen tot lampen, servies, accessoires en meubilair. De brandstore in de Jordaan bevindt zich volgens...

Het Amsterdamse designmerk Polspotten opent een nieuwe brandstore, midden in de Jordaan. Met zowel een winkel als een museum, showroom en kantoor moet de plek een creatieve smeltkroes zijn waar ambacht en design samenkomen. 


De winkel biedt ruimte aan de creaties van zowel Polspotten als van andere ontwerpers, waaronder  Roderick Vos en Norman Trapman. Fans van het merk kunnen oude Polspotten-collecties bekijken in het in-house museum. En wie zijn designobject heeft omgestoten bij het stofzuigen kan terecht bij de reparatieservice. 

Tekst loopt door onder de afbeelding



Polspotten werd eind jaren 80 opgericht door Erik Pol. Door de jaren heen breidde het assortiment uit van potten en vazen tot lampen, servies, accessoires en meubilair. De brandstore in de Jordaan bevindt zich volgens het merk bewust in een voormalige ambachtsschool om recht te doen aan de oorspronkelijke uitgangspunten van de oprichter: vakmanschap, kunst en het verbinden van mensen en ruimtes. 

Tekst loopt door onder de afbeelding



Victor van Nieuwenhuizen, voormalig ceo van Sissy-Boy, staat sinds 2020 aan het roer bij het designlabel. “Uit gesprekken met de oprichter weten we dat de eerste winkel een plek was waar mensen met een hart voor kunst, design en cultuur samenkwamen. Ze kochten niet alleen producten, ze vonden daar het gevoel van ons merk terug en gingen met elkaar in gesprek”, stelt Van Nieuwenhuizen. “Dat gevoel zit nog steeds in ons dna. Deze winkel is een plek waar ambacht en design samenvloeien en waar verleden en heden elkaar versterken.”



Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!