Het Amsterdamse designmerk Polspotten opent een nieuwe brandstore, midden in de Jordaan. Met zowel een winkel als een museum, showroom en kantoor moet de plek een creatieve smeltkroes zijn waar ambacht en design samenkomen.
De winkel biedt ruimte aan de creaties van zowel Polspotten als van andere ontwerpers, waaronder Roderick Vos en Norman Trapman. Fans van het merk kunnen oude Polspotten-collecties bekijken in het in-house museum. En wie zijn designobject heeft omgestoten bij het stofzuigen kan terecht bij de reparatieservice.
Tekst loopt door onder de afbeelding
Polspotten werd eind jaren 80 opgericht door Erik Pol. Door de jaren heen breidde het assortiment uit van potten en vazen tot lampen, servies, accessoires en meubilair. De brandstore in de Jordaan bevindt zich volgens...
Het Amsterdamse designmerk Polspotten opent een nieuwe brandstore, midden in de Jordaan. Met zowel een winkel als een museum, showroom en kantoor moet de plek een creatieve smeltkroes zijn waar ambacht en design samenkomen.
De winkel biedt ruimte aan de creaties van zowel Polspotten als van andere ontwerpers, waaronder Roderick Vos en Norman Trapman. Fans van het merk kunnen oude Polspotten-collecties bekijken in het in-house museum. En wie zijn designobject heeft omgestoten bij het stofzuigen kan terecht bij de reparatieservice.
Tekst loopt door onder de afbeelding
Polspotten werd eind jaren 80 opgericht door Erik Pol. Door de jaren heen breidde het assortiment uit van potten en vazen tot lampen, servies, accessoires en meubilair. De brandstore in de Jordaan bevindt zich volgens het merk bewust in een voormalige ambachtsschool om recht te doen aan de oorspronkelijke uitgangspunten van de oprichter: vakmanschap, kunst en het verbinden van mensen en ruimtes.
Tekst loopt door onder de afbeelding
Victor van Nieuwenhuizen, voormalig ceo van Sissy-Boy, staat sinds 2020 aan het roer bij het designlabel. “Uit gesprekken met de oprichter weten we dat de eerste winkel een plek was waar mensen met een hart voor kunst, design en cultuur samenkwamen. Ze kochten niet alleen producten, ze vonden daar het gevoel van ons merk terug en gingen met elkaar in gesprek”, stelt Van Nieuwenhuizen. “Dat gevoel zit nog steeds in ons dna. Deze winkel is een plek waar ambacht en design samenvloeien en waar verleden en heden elkaar versterken.”