Winnaar/verliezer van de week: Douglas en Le Ballon

Winnaar/verliezer van de week: Douglas en Le Ballon

RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Douglas en Le Ballon Beheer BV.

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Douglas en Le Ballon Beheer BV.

Douglas

Douglas heeft, na het megaverlies van vorig jaar, dit jaar winst geboekt. De parfumerieketen heeft het afgelopen boekjaar afgesloten met een nettowinst van 16,7 miljoen euro. Een jaar eerder stond het bedrijf nog ruim 300 miljoen in het rood. De omzet van Douglas groeide in het afgelopen boekjaar, dat eind september afliep, met 12,1 procent tot bijna 4,1 miljard euro. De parfumerieketen ziet de omzet inmiddels 9 achtereenvolgende kwartalen groeien. Topman Sander van der Laan spreekt van sterke financiële resultaten die aantonen dat de retailer de juiste koers volgt. De winkelketen houdt vast aan zijn doel om in 2026 de mijlpaal van 5 miljard euro omzet te bereiken.

Le Ballon

Na het faillissement van Le Ballon Beheer B.V. vorige week, gingen er deze week 2 van de filialen van de keten op de fles. Le Ballon Beheer B.V. is het moederbedrijf van 11 vestigingen van Le Ballon, waaronder die van de nu failliete winkels in Den Bosch en Eindhoven. Van de andere 9 vestigingen is niet bekend hoe ze ervoor staan. De gevolgen van het faillissement voor de winkels blijven zo onduidelijk.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!