Skincaremerk Clay And Glow kijkt met een schuin oog naar het buitenland. Het merk ziet kansen in het Verenigd Koninkrijk of Amerika, maar focust zich eerst op Nederland.
Het merk kijkt af en toe ‘een beetje naar het buitenland’, zegt oprichter Julia Veer tegen RetailTrends. “Maar met het buitenland hebben we niet heel veel haast. Dat geld kan beter in Nederland gestoken worden”, aldus Veer. “Wie weet komt er een eigen winkel of offline touchpoints.”
Het merk legt liever eerst de focus op het uitbreiden van de productrange. “We hebben nog maar 11 producten. Andere skincaremerken hebben er honderden. We hoeven ook niet per se in de skincare te blijven: we zijn aan het kijken of we andere problemen ook kunnen oplossen.” Het merk denkt bijvoorbeeld aan haar- of bodyproducten.
Daarnaast breidt het skincaremerk zijn doelgroep uit. “In maart lanceren we een nieuw product. Waar onze producten tot nu toe heel roze en vrouwelijk zijn, wordt dit product unisex”, zegt...
Clay And Glow ziet kansen in het buitenland
Gepubliceerd op 4 januari 2024 om 09:08
Skincaremerk Clay And Glow kijkt met een schuin oog naar het buitenland. Het merk ziet kansen in het Verenigd Koninkrijk of Amerika, maar focust zich eerst op Nederland.
Het merk kijkt af en toe ‘een beetje naar het buitenland’, zegt oprichter Julia Veer tegen RetailTrends. “Maar met het buitenland hebben we niet heel veel haast. Dat geld kan beter in Nederland gestoken worden”, aldus Veer. “Wie weet komt er een eigen winkel of offline touchpoints.”
Het merk legt liever eerst de focus op het uitbreiden van de productrange. “We hebben nog maar 11 producten. Andere skincaremerken hebben er honderden. We hoeven ook niet per se in de skincare te blijven: we zijn aan het kijken of we andere problemen ook kunnen oplossen.” Het merk denkt bijvoorbeeld aan haar- of bodyproducten.
Daarnaast breidt het skincaremerk zijn doelgroep uit. “In maart lanceren we een nieuw product. Waar onze producten tot nu toe heel roze en vrouwelijk zijn, wordt dit product unisex”, zegt Veer.
Clay And Glow werd afgelopen december uitgelicht als Startup van de maand. Teruglezen? Dat kan hier.