Clay And Glow ziet kansen in het buitenland

Clay And Glow ziet kansen in het buitenland

Skincaremerk Clay And Glow kijkt met een schuin oog naar het buitenland. Het merk ziet kansen in het Verenigd Koninkrijk of Amerika, maar focust zich eerst op Nederland. 

Het merk kijkt af en toe ‘een beetje naar het buitenland’, zegt oprichter Julia Veer tegen RetailTrends. “Maar met het buitenland hebben we niet heel veel haast. Dat geld kan beter in Nederland gestoken worden”, aldus Veer. “Wie weet komt er een eigen winkel of offline touchpoints.”

Het merk legt liever eerst de focus op het uitbreiden van de productrange. “We hebben nog maar 11 producten. Andere skincaremerken hebben er honderden. We hoeven ook niet per se in de skincare te blijven: we zijn aan het kijken of we andere problemen ook kunnen oplossen.” Het merk denkt bijvoorbeeld aan haar- of bodyproducten.

Daarnaast breidt het skincaremerk zijn doelgroep uit. “In maart lanceren we een nieuw product. Waar onze producten tot nu toe heel roze en vrouwelijk zijn, wordt dit product unisex”, zegt...

Skincaremerk Clay And Glow kijkt met een schuin oog naar het buitenland. Het merk ziet kansen in het Verenigd Koninkrijk of Amerika, maar focust zich eerst op Nederland. 

Het merk kijkt af en toe ‘een beetje naar het buitenland’, zegt oprichter Julia Veer tegen RetailTrends. “Maar met het buitenland hebben we niet heel veel haast. Dat geld kan beter in Nederland gestoken worden”, aldus Veer. “Wie weet komt er een eigen winkel of offline touchpoints.”

Het merk legt liever eerst de focus op het uitbreiden van de productrange. “We hebben nog maar 11 producten. Andere skincaremerken hebben er honderden. We hoeven ook niet per se in de skincare te blijven: we zijn aan het kijken of we andere problemen ook kunnen oplossen.” Het merk denkt bijvoorbeeld aan haar- of bodyproducten.

Daarnaast breidt het skincaremerk zijn doelgroep uit. “In maart lanceren we een nieuw product. Waar onze producten tot nu toe heel roze en vrouwelijk zijn, wordt dit product unisex”, zegt Veer.

Clay And Glow werd afgelopen december uitgelicht als Startup van de maand. Teruglezen? Dat kan hier. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!