Bites We Love op de vingers getikt door NVWA 

Bites We Love op de vingers getikt door NVWA 

Het foodmerk moet zijn gezondheidsclaims van de voedingswaakhond aanpassen, zowel op de productverpakking als op de website. 

Bites We Love is op de vingers getikt door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De Nederlandse foodstartupmoet zijn gezondheidsclaims op 1 van zijn producten en op de website aanpassen. 

De NVWA concludeert dat gezondheidsclaims als ‘healthy’ en ‘snacks that make you feel good’, te algemeen zijn. Daardoor kan de consument andere of betere gezondheidsvoordelen van het product verwachten. 

Bites We Love moet de claims aanpassen. De verkoop van een nieuwe partij van de ‘Crunchy Mix Corn, Peas en Beans Smokey BBQ’ is alleen toegestaan door de NVWA wanneer de verpakking correct is gecorrigeerd. Ook de verkoop van dit product op de website is alleen toegestaan wanneer de website is aangepast. 

RetailTrends sprak eerder met de founder van de 'feel good snacks', Marleen Basart. Lees hier hoe Bites We Love uitgroeide van een klein bedrijfje in Amsterdam naar een speler van omvang.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!