Mud Jeans rolt reparatieservice landelijk uit

Mud Jeans rolt reparatieservice landelijk uit

Na een succesvolle pilot rolt het duurzame kledingmerk de reparatieservice verder uit.

Mud Jeans breidt de dienst van het vermaken en repareren van kleding verder uit. Na een pilot in Utrecht en Amsterdam wordt de service uitgerold door heel Nederland. 

Klanten met een Mud Jeans-kledingstuk kunnen online een reparatieafspraak boeken, waarna ze het item per post opsturen naar Mended. Dit Utrechtse bedrijf zorgt voor de operationele afhandeling van de reparaties, waarna de items weer ‘als nieuw’ wordt teruggestuurd naar de klant. Mud Jeans betaalt 50 procent van de reparatie- en vermaakkosten.

Minder retouren
De oud-RetailRookie startte eind 2022 een pilot met het gratis vermaken en repareren van kleding in Utrecht en Amsterdam. Volgens het merk leidde de service tot een verlaagd aantal retouren en ‘betere klanttevredenheid, -loyaliteit en conversie’. Ook kan het merk ontwerpverbeteringen in de producten doorvoeren, doordat alle gegevens van het repareren en vermaken worden opgestuurd naar Mud Jeans.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!