RetailTech: Boodschappen doen tijdens het gamen

RetailTech: Boodschappen doen tijdens het gamen

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Walmart, Julia’s en Studio Anneloes.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Walmart, Studio Anneloes en Julia’s.
 

Walmart

Tijdens het spelen van een spelletje op je telefoon, even shoppen en een product afrekenen, zonder het spel te verlaten. Walmart doet het. De supermarktketen laat zijn handels-API’s rechtstreeks in games en apps integreren. Dat maakt Walmart bekend vooraf aan de Consumer Electronic Show (CES) in Las Vegas. De app gaat daarvoor een samenwerking aan met Unity, een platform dat real-time 3D-content maakt. Walmart wil daardoor de virtuele en fysieke wereld met elkaar verbinden. 


Studio Anneloes

Studio Anneloes heeft voor het eerst in zijn 18-jarige bestaan een eigen shoppingapp uitgebracht. Het kledingmerk, dat zich voornamelijk richt op verkoop via wholesale, maakt de gelijknamige app sinds begin dit jaar beschikbaar voor haar klanten. Daarmee krijgen members onder meer early access tot nieuwe kledingstukken, voordat ze beschikbaar komen op de webshop. Ook krijgt men gepersonaliseerde aanbevelingen. Het Nederlandse kledingmerk richt zich met de shoppingapp op een jongere doelgroep. Oprichter Anneloes van der Heijden zei eerder al: “Het was al bekend dat wij bij de moeder erg in trek waren, maar nu willen we ook de dochter aanspreken." 

Julia's

Langzaam maar zeker komt er een einde aan de lange wachtrijen bij de filialen van Julia's. Het bestellen van van Italiaanse to go-gerechten wordt door de inzet van digitale bestelzuilen en eenvoudiger. Onlangs opende het bedrijf op 2 NS-stations - in Den Haag en Utrecht Centraal - nieuwe to go-filialen, die een update hebben gekregen: klanten kunnen hun pasta's (en bij deze locaties ook pizza's) bestellen via digitale bestelzuilen. "Dit zorgt ervoor dat reizigers vlot geholpen worden en snel weer op pad kunnen", aldus NS zelf, in een verklaring. 

Julia's is al langer bezig met het implementeren van de bestelzuilen: al in 2019 had Rotterdam de primeur met de digitale oplossing.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!